2010

i måndags vaknade jag upp sent. chillade hemma ett tag innan vi åkte och hämta E och F. käkade på mexikans resturang, shoppa lite  och åkte sedan hem till mig. där chillade vi hela kvällen och titta på filmer. L kom förbi mycket senare och vi var uppe hela natten , eller 2 timmars sömn fick vi innan det var dags att vakna upp och dra iväg till Eureka Springs. vi stannade på vägen och åt frukost och körde i 4 timmar innan vi var framme. dör bodde vi på ett hotel där det spökar vilket jag inte trodde ett dugg på innan. men under vår vistelse där fick vi ett fåtal bevis, lite läskigt. men det var i alla fall mina värdföräldrar som tog oss dig med 4 av mina andra kompisar. och jag hade det sjukt kul under de två dagarna. fick inte mycket sömn alls men det var värt det. vi gick runt i affärerna där också men det var inte mycket kul man kunde hitta. dock gjorde jag och tjejerna typ en fotografering grej. det finns ett ställe där man går och man får typ välja bakgrund på bilden och allt, klär ut sig och allt. sen tar en fotograf bilder, bilder kommer på fb och det blir nog lättare att förstå då. kom hem onsdags kväll och gjorde inte mycket, dock ångrar jag det (mina närmaste ska berätta för er). i torsdags skulle jag och Lua vara med Sara men hon fick förhinder så jag och Lua var ensamma hos henne och körde Just Dance 2 hela eftermiddagen, hade träningsvärk efter, helt sjukt. sedan drog vi till mig och käka dinner och kolla film. lata amerikaner har vi blivit, vi orkade inte ens gå på bio med ett gäng kompisar. eller jo vi orka men det blev inte som vi planerat så orkade inte bry mig mycket om det. 

 

idag vaknade jag sent, hände lite saker som jag blev sjukt trött på. men tack och lov har man en riktigt bra värdfamilj så allt löser sig. nyår, inte lika stort här alltså. på ett sätt är det skönt, men det är klart man vill vara ute och fira också. ska inte ljuga. men man kan inte alltid få som man vill det. istället spenderades nyår med familj och ett par vänner. hoppas allt gick lugnt där hemma i alla fall. skypade med hela tjocka släkten och det var så himla underbart. julen var inte jobbig för mig , men dock var denna dagen ganska jobbig. satt och grät framför skype när jag pratade med familjen saknade mina hjärtan lite extra idag. usch vad man bara vill krama om dem genom dataskärmen. men jag är så otroligt lycklig över att jag har världens bästa familj! vet inte vad jag skulle göra. ni har gjort mig till den personen jag är idag och utan er vore jag ingenting.

 

under detta året har jag nog lärt mig sjukt mycket saker. om vilka som är mina vänner, (något man lär sig varje år) hur det verkligen känns att sakna de människor man älskar mest, att hantera sjukt svåra konflikter och situationer som aldrig skulle hänt i sverige, hur det är att vara utbytesstudent, att gå på high school, hur jag ser ut lite fetare (hahaha) och tusen mer saker. men framförallt hur bra jag har det hemma i sverige och här i USA. hur underbart livet är. 

 

så mina älsklingar, livet tar sina olika vägar. vem kunde tro att jag skulle hamna i usa år 2010 och 2011. efter att ha suttit den sista dagen år 2009 och första dagen 2010 gråtandes i ett rum på östermalm med luren i handen ledsen över att min Arizona Girl Anastasia skulle lämna mig och dra till USA. istället är vi båda här och upplever två helt olika äventyr. helt sjukt.

 

vill tacka alla underbara människor jag lärt känna under detta år och jag ser fram emot att ses år 2011. året jag går mitt sista år i high school , lämnar mitt sheridan och alla underbara människor här för att skriva nya kapitel i mitt liv i sverige. börja ny skola där och fortsätta mitt underbara liv med min BÄSTA familj och mina BÄSTA vänner.

 

 

 

Vi ses älsklingar, 5 månader gick fort & 5 månader går fortare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0